Wie zijn wij?
Meer over ons.

Wie zijn wij?

metplusopreis (voorheen Plus cruises en Plus Reizen) begon in 2001 met het organiseren van cruises voor de lezers van Plus Magazine. In de loop der jaren heeft metplusopreis het aanbod aan cruises en daarnaast ook reizen verder uitgebreid.  Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een reisaanbieder met een uitgebreid scala aan reizen, voor elke portemonnee en voor ieder wat wils. Onze cruises en reizen zijn van A tot Z verzorgd zodat onze klanten optimaal van hun reis kunnen genieten. Inmiddels hebben ook de niet-Pluslezers de weg naar ons gevonden.

metplusopreis is onderdeel van Senior Publications Nederland B.V. (SPN), uitgever van o.a. Plus Magazine.  Plus Magazine is het grootste maandblad van Nederland. SPN is in 1990 opgericht als joint venture tussen de Franse uitgeverij Bayard Presse en het Belgische Roularta Media Group NV.

Eerste blad voor 50-plussers
Kernactiviteit van SPN is de uitgave van Plus Magazine. In 1990 was dit het eerste Nederlandse tijdschrift speciaal voor 50-plussers, zowel mannen als vrouwen. Inmiddels 30 jaar later is Plus Magazine, met een betaalde kernoplage van 250.000 exemplaren en een bereik van 900.000, marktleider en het grootste maandblad van Nederland. De belangrijkste pijlers in Plus Magazine zijn Gezondheid en Geld & Recht.

SPN multimediaal
SPN is bovendien een multimediaal uitgeverijbedrijf, waar niet alleen (digitale) tijdschriften worden gemaakt. De verschillende goedbezochte websites zoals PlusOnline.nl, Gezondheidsnet.nl, Fietsen.123.nl en metplusopreis.nl, de bijbehorende nieuwsbrieven, Facebook, app’s en TV vormen een belangrijk onderdeel van het totaalbereik onder de groeiende 50+doelgroep. Zeer succesvol zijn ook de grote evenementen zoals de 50Plusbeurs, de Gezondheidsbeurs en de Plus Wandelvierdaagse. Daarnaast worden speciale reizen en cruises door Plus Magazine, onder de naam ‘metplusopreis’ georganiseerd. Dit aanbod van producten en diensten zorgt voor veel interactie en een goede binding met de lezers.

Plus magazine biedt in samenwerking met diverse Nederlandse en Belgische reisorganisaties passende (lezers)reizen. Het gaat om cruises en reizen naar diverse bestemmingen. Dichtbij of ver weg, avontuurlijk of romantisch, in een groep of zelfstandig. Deze worden in Plus Magazine, via online nieuwsbrieven en eigen website aangekondigd. De (grotere) groepsreizen worden naast begeleiding van de betreffende reisorganisaties eventueel mede begeleid door vertegenwoordigers van de Plus organisatie.

Collega’s van metplusopreis faciliteren en organiseren uw boeking bij de reisorganisaties. De reisorganisaties verwerken uw boeking (inclusief de betaling) en zijn verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de reis. De annuleringsvoorwaarden van de betreffende reisorganisatie zijn van toepassing.

Bekend met 50-plussers
Dankzij al onze activiteiten, kennis, ervaring en het zeer grote bereik is SPN de specialist op het gebied van informatie en communicatie richting 50-plussers. Haar expertise zet SPN ook in voor derden. De afdeling Custom Publishing ontwikkelt en verzorgt in opdracht creatieve en effectieve redactionele bladconcepten voor bedrijven en organisaties.

Internationaal
SPN is in 1990 opgericht als joint venture tussen de Franse uitgeverij Bayard Presse en het Belgische Roularta Media Group NV. Naast Nederland zijn er ook joint ventures in België, Duitsland en Spanje.

Bayard Presse
Bayard S.A. is de Franse aandeelhouder van Senior Publications Nederland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs (Montrouge). Bayard werd opgericht in 1873 door de Orde van de Assumptionisten. Deze orde is tot op heden de belangrijkste aandeelhouder. Bayard is uitgever van magazines, boeken en multimedia en heeft vestigingen en licentiehouders over de hele wereld, zowel in Europa als in Noord-Amerika en China. In totaal werken ruim 2.100 mensen bij Bayard.www.groupebayard.com

Roularta Media Group
Roularta Media Groep (kortweg RMG) is de Belgische aandeelhouder van Senior Publications Nederland. De West-Vlaamse uitgeversgroep, met het hoofdkantoor in Roeselare, werd opgericht in 1954 door de vader van de huidige CEO en eigenaar, Rik De Nolf. Sinds 1998 is het bedrijf beursgenoteerd.

RMG is een multimediale uitgever. Naast een reeks magazines en de gratis huis-aan-huis-kranten De Streekkrant en De Zondag, bezit RGM ook radiostations en websites. Daarnaast is RGM voor 50 procent aandeelhouder van de commerciële tv in Vlaanderen. In 2008 werd RMG eigenaar van de Franse persgroep L’Express, waardoor het ook een grote speler werd in het Franse medialandschap. In totaal werken ruim 2.800 mensen bij RMG. www.roulartamedia.be

MediaPlus BV
MediaPlus is het full service verkoopkantoor met als hoofdactiviteit het verkopen van advertentieruimte aan derden. Het gaat voornamelijk om advertenties voor de 50-plus-markt. MediaPlus verzorgt de acquisitie voor alle titels van SPN, maar ook voor een select aantal opdrachtgevers die elkaar complementeren op het gebied van advertentieverkoop, zoals onder meer Omroep MAX, de 50PlusBeurs, de Nationale GezondheidsBeurs en Seniorweb.

50PlusBeurs
De 50PlusBeurs is ’s werelds grootste evenement voor actieve 50-plussers. De eerste 50PlusBeurs werd van 1-3 oktober 1993 georganiseerd, onder auspiciën van het Nationaal Comité Dag van de Ouderen. De Beurs markeerde de Dag van de Ouderen, door de Verenigde Naties vastgesteld op 1 oktober. De beurs viert deze bijzondere dag nog ieder jaar. Zo krijgen bezoekers al sinds de eerste keer ieder jaar een gratis gebakje.

Inmiddels heeft de 50PlusBeurs haar 25ste jubileum gevierd. Om te illustreren hoe dit evenement is gegroeid: in 1993 kwamen er zo’n 10.000 bezoekers voor 100 exposanten. In 2011 duurde de Beurs vijf dagen, kwamen er ruim 100.000 bezoekers en waren er bijna 600 exposanten in zes aaneengesloten beurshallen met een oppervlakte van 50.000 m². Nu kunnen 50-plussers kunnen zich op de 50PlusBeurs vijf dagen lang laten informeren, amuseren en adviseren over uiteenlopende thema’s. En dat alles onder grote mediabelangstelling.

Nationale GezondheidsBeurs
GezondheidsNet organiseert in samenwerking met Plus Producties de Nationale GezondheidsBeurs, met zo’n 40.000 bezoekers en 250 exposanten de grootste consumentenbeurs op het gebied van gezondheid en een gezonde leefstijl. Klanten en geïnteresseerde organisaties kunnen zich presenteren door middel van een op maat gemaakt beurspakket, bestaande uit bijvoorbeeld workshops, inhoudelijke presentaties, sampling en productpresentaties. Dé mogelijkheid om één op één contact op te bouwen met een zeer selectieve doelgroep. De Nationale GezondheidsBeurs is begin februari in Jaarbeurs Utrecht.