Wie zijn wij?
metplusopreis (voorheen Plus cruises en Plus Reizen) begon in 2001 met het organiseren van cruises voor de lezers van Plus Magazine. In de loop der jaren heeft metplusopreis het aanbod aan cruises en daarnaast ook reizen verder uitgebreid. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een reisaanbieder met een uitgebreid scala aan reizen, voor elke portemonnee en voor ieder wat wils. Onze cruises en reizen zijn van A tot Z verzorgd zodat onze klanten optimaal van hun reis kunnen genieten. Inmiddels hebben ook de niet-Pluslezers de weg naar ons gevonden.
metplusopreis is onderdeel van Roularta Media Nederland BV, uitgever van o.a. Plus Magazine. Plus Magazine is het grootste maandblad van Nederland.
Eerste blad voor 50-plussers
Kernactiviteit van Roularta Media Nederland BV is de uitgave van Plus Magazine. In 1990 was dit het eerste Nederlandse tijdschrift speciaal voor 50-plussers, zowel mannen als vrouwen. Inmiddels 30 jaar later is Plus Magazine, met een betaalde kernoplage van 250.000 exemplaren en een bereik van 900.000, marktleider en het grootste maandblad van Nederland. De belangrijkste pijlers in Plus Magazine zijn Gezondheid en Geld & Recht.
Roularta Media Nederland BV multimediaal
Roularta Media Nederland BV is bovendien een multimediaal uitgeverijbedrijf, waar niet alleen (digitale) tijdschriften worden gemaakt. De verschillende goedbezochte websites zoals PlusOnline.nl, Gezondheidsnet.nl, Fietsen.123.nl en metplusopreis.nl, de bijbehorende nieuwsbrieven, Facebook, app’s en TV vormen een belangrijk onderdeel van het totaalbereik onder de groeiende 50+doelgroep. Zeer succesvol zijn ook de grote evenementen zoals het evenement Be!eef (voorheen 50Plusbeurs). Daarnaast worden speciale reizen en cruises door Plus Magazine, onder de naam ‘metplusopreis’ georganiseerd. Dit aanbod van producten en diensten zorgt voor veel interactie en een goede binding met de lezers.
Plus magazine biedt in samenwerking met diverse Nederlandse en Belgische reisorganisaties passende (lezers)reizen. Het gaat om cruises en reizen naar diverse bestemmingen. Dichtbij of ver weg, avontuurlijk of romantisch, in een groep of zelfstandig. Deze worden in Plus Magazine, via online nieuwsbrieven en eigen website aangekondigd. De (grotere) groepsreizen worden naast begeleiding van de betreffende reisorganisaties eventueel mede begeleid door vertegenwoordigers van de Plus organisatie.
Collega’s van metplusopreis faciliteren en organiseren uw boeking bij de reisorganisaties. De reisorganisaties verwerken uw boeking (inclusief de betaling) en zijn verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de reis. De annuleringsvoorwaarden van de betreffende reisorganisatie zijn van toepassing.
Bekend met 50-plussers
Dankzij al onze activiteiten, kennis, ervaring en het zeer grote bereik is Roularta Media Nederland BV de specialist op het gebied van informatie en communicatie richting 50-plussers. Haar expertise zet Roularta Media Nederland BV ook in voor derden. De afdeling Custom Publishing ontwikkelt en verzorgt in opdracht creatieve en effectieve redactionele bladconcepten voor bedrijven en organisaties.
Roularta Media Group
Roularta Media Groep (kortweg RMG), met het hoofdkantoor in Roeselare, werd opgericht in 1954 door de vader van de huidige CEO en eigenaar, Rik De Nolf. Sinds 1998 is het bedrijf beursgenoteerd.
RMG is een multimediale uitgever. Naast een reeks magazines en de gratis huis-aan-huis-kranten De Streekkrant en De Zondag, bezit RGM ook radiostations en websites. Daarnaast is RGM voor 50 procent aandeelhouder van de commerciële tv in Vlaanderen. In 2008 werd RMG eigenaar van de Franse persgroep L’Express, waardoor het ook een grote speler werd in het Franse medialandschap. In totaal werken ruim 2.800 mensen bij RMG. www.roulartamedia.be
Be!eef (voorheen 50PlusBeurs)
De 50PlusBeurs is een groot evenement voor actieve 50-plussers. De eerste editie van Be!eef (voorheen 50PlusBeurs) werd van 1-3 oktober 1993 georganiseerd, onder auspiciën van het Nationaal Comité Dag van de Ouderen. De Beurs markeerde de Dag van de Ouderen, door de Verenigde Naties vastgesteld op 1 oktober. De beurs viert deze bijzondere dag nog ieder jaar. Zo krijgen bezoekers al sinds de eerste keer ieder jaar een gratis gebakje.
Dit jaar (2024) viert Be!eef haar 30ste jubileum. Om te illustreren hoe dit evenement is gegroeid: in 1993 kwamen er zo’n 10.000 bezoekers voor 100 exposanten. In 2011 duurde de Beurs vijf dagen, kwamen er ruim 100.000 bezoekers en waren er bijna 600 exposanten in zes aaneengesloten beurshallen met een oppervlakte van 50.000 m². Nu kunnen 50-plussers kunnen zich op Be!eef vijf dagen lang laten informeren, amuseren en adviseren over uiteenlopende thema’s. En dat alles onder grote mediabelangstelling.